Ευρωπαϊκή Ημέρα του 112
Η 11η Φεβρουαρίου έχει καθιερωθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση ως ημέρα ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης για τον Ευρωπαϊκό Αριθμό Εκτάκτου Ανάγκης 112. Σύμφωνα με έρευνες το 94% των Ελλήνων δήλωναν άγνοια για την ύπαρξη του Ευρωπαϊκού Αριθμού Εκτάκτου Ανάγκης 112 πριν το 2020, την χρονιά όπου και ενεργοποιήθηκε πλήρως. Με την κλήση στο 112 ειδοποιούνται ταυτόχρονα οι υπηρεσίες της Αστυνομίας, της Πυροσβεστικής και του ΕΚΑΒ στην κάθε χώρα και κινητοποιούνται ανάλογα με την ανάγκη που έχει προκύψει. Σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης υπάρχει και ο αριθμός εκτάκτου ανάγκης της ΕΠ.ΟΜ.Ε.Α. 6934989184.
Σύμφωνα με την Γ.Γ.Π.Π. - η οποία αποτελεί και τον αρμόδιος φορέα για τη λειτουργία του 112 στην Ελλάδα - το 112 αποτελεί μια ολοκληρωμένη υπηρεσία επικοινωνιών εκτάκτου ανάγκης, η οποία περιλαμβάνει εισερχόμενο και εξερχόμενο σκέλος. Ως προς το εισερχόμενο σκέλος, μπορείτε να καλέσετε δωρεάν το 112 σε κάθε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, οπουδήποτε στην Ελλάδα και στην ΕΕ. Ως προς το εξερχόμενο σκέλος, μπορείτε να λάβετε προειδοποίηση μέσω διαφόρων τεχνολογιών και καναλιών επικοινωνίας, για επαπειλούμενο ή εν εξελίξει καταστροφικό συμβάν ή επικίνδυνη κατάσταση που συνιστά άμεση απειλή για τη ζωή, την υγεία ή την ασφάλειά σας, προκειμένου να λάβει οδηγίες για τη λήψη μέτρων αυτοπροστασίας.
ΕΧΕΤΕ ΕΞΥΠΝΟ ΚΙΝΗΤΟ (SMARTPHONE); Δεν απαιτείται εγγραφή
Αν διαθέτετε έξυπνο κινητό (smartphone) θα λαμβάνετε γραπτό προειδοποιητικό μήνυμα (μήνυμα Εκπομπής Κυψέλης (Cell Broadcast - CB), που θα εμφανίζεται στην οθόνη του κινητού τηλεφώνου και θα συνοδεύεται από χαρακτηριστικό ήχο συναγερμού (διαφορετικού από κάθε άλλο ήχο ειδοποίησης της συσκευής). Αυτό που απαιτείται είναι να έχετε ενημερωμένο λογισμικό (firmware) από τον κατασκευαστή και παράλληλα ορισμένες ρυθμίσεις στα τερματικά σας.
ΔΕΝ EΧΕΤΕ EΞΥΠΝΟ ΚΙΝΗΤΟ; Μπορείτε να εγγραφείτε εδώ
Αν δεν έχετε έξυπνο κινητό (smartphone), πατήστε εδώ για να εγγραφείτε ή καλέστε το 112, προκειμένου να λαμβάνετε ειδοποιήσεις με έναν από τους εξής τρόπους:
- Σύντομα μηνύματα (Short Message Service – SMS). Αν δεν διαθέτετε έξυπνο κινητό, μπορείτε να λαμβάνετε γραπτό μήνυμα. Ως αποστολέας του μηνύματος εμφανίζεται το 112.
- Μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email). Θα λαμβάνετε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, το οποίο μπορείτε να διαβάσετε σε κινητό τηλέφωνο, tablet, σταθερό ή φορητό υπολογιστή. Ως αποστολέας του μηνύματος εμφανίζεται το 112.
- Φωνητικοί συναγερμοί. Θα δέχεστε τηλεφωνική κλήση στο κινητό ή σταθερό σας τηλέφωνο. Ως καλών θα εμφανίζεται το 112. Μόλις απαντήσετε την κλήση, θα ακούσετε φωνητικό μήνυμα, ηχογραφημένο ή μεταφρασμένο από γραπτό κείμενο (text-to-speech).
Ο αριθμός 112 λειτουργεί εντός της εμβέλειας οποιουδήποτε δικτύου κινητής τηλεφωνίας. Αν η περιοχή του συμβάντος δεν καλύπτεται από το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας του καλούντος, η κλήση προς το 112 πραγματοποιείται μέσω άλλων δικτύων κινητής τηλεφωνίας που καλύπτουν τη συγκεκριμένη περιοχή (λειτουργία υπηρεσίας εθνικής και διεθνούς περιαγωγής).
Η κλήση στο 112 παρέχει τη δυνατότητα εντοπισμού της θέσης του καλούντος.
Οι πολίτες μπορούν επίσης να ειδοποιήσουν στο 112 με εναλλακτικούς τρόπους:
- Στέλνοντας γραπτό μήνυμα (SMS) ή MMS στον αριθμό 112.
- Στέλνοντας φαξ (fax) στον αριθμό 11.112.
- Στέλνοντας μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) στη διεύθυνση contact@112.gov.gr.
- Μέσω της εφαρμογής του gov.gr, η οποία είναι διαθέσιμη δωρεάν για κινητά τηλέφωνα με iOS και Android.
Όταν απαντηθεί η κλήση σας, ο τηλεφωνητής θα σας κάνει ερωτήσεις για να προσδιοριστεί η θέση του συμβάντος και να διαπιστωθεί το είδος της βοήθειας που χρειάζεστε. Όταν επικοινωνείτε με το 112 με κάποιον από τους εναλλακτικούς τρόπους, γράψτε στο μήνυμά σας τα ακόλουθα στοιχεία:
- Τι έχει συμβεί; Ποια είναι η έκτακτη ανάγκη;
- Πού έχει συμβεί; Ποια είναι η θέση του συμβάντος;
- Υπάρχουν τραυματίες;
Πηγές: https://www.sansimera.gr/worldays/204
: https://www.civilprotection.gr/el/ypiresia-epikoinonion-ektaktoy-anagkis-112